U
K
K
Haluamme olla luottamuksesi arvoisia

Usein kysytyt kysymykset- sivulta löydät vastaukset yleisimpiin lahjoittamista ja jäsenyyttä koskeviin kysymyksiin.

Haluamme olla luottamuksesi arvoisia

Usein kysytyt kysymykset- sivulta löydät vastaukset yleisimpiin lahjoittamista ja jäsenyyttä koskeviin kysymyksiin.

Usein kysytyt kysymykset – autamme lahjoittamiseen ja jäsenyyteen liittyvissä kysymyksissä

Usein kysytyt kysymykset -osio auttaa sinua, joka olet jo Animalian jäsen tai kuukausilahjoittaja tai harkitset säännöllistä tukemistamme. Kiitos, että autat eläimiä! Tukesi on korvaamatonta.

Tältä sivulta löydät vastauksia tyypillisimpiin lahjoittamista ja jäsenasioita koskeviin kysymyksiin. Mikäli et löydä etsimääsi tietoa alta, ota rohkeasti yhteyttä. Lahjoittajien ja jäsenten tukijapalvelusta vastaa varainhankintapäällikkö Elina Lahikainen ja järjestösihteeri Martta Kinnunen. Tavoitat meidät sähköpostitse animalia@animalia.fi ja asiakaspalvelunumerosta  09 720 6590 (ma-to klo 10-15).

Kysyttävää lahjoittamisesta tai jäsenyydestä?
Olemme täällä auttaaksemme sinua!

Elina Lahikainen

varainhankintapäällikkö

044 242 8641
Martta Kinnunen

järjestösihteeri

040 632 8072

Yhteydenottolomake

Voit jättää meille yhteydenottopyynnön oheisella lomakkeella. Lomakkeen kautta voit hoitaa tyypillisimmät lahjoittamista ja jäsenyyttä koskevat muutosasiat.

Huomaathan: lomakkeen yhteydenottopyyntöjä ei seuraa robotti, vaan ihminen. Pyrimme vastaamaan kolmen arkipäivän kuluessa. Jos asiasi on kiireellinen, soitathan suoraan tukijapalveluun, p. 09 720 6590 (ma-to klo 10-15).

Usein kysytyt kysymykset

Yleisesti toimintaamme koskevat kysymykset

Miten kuukausilahjoitukseni tai jäsenmaksuni käytetään?

Emme voi toimia ilman yksityishenkilöiden tukea. Kiitos, että olet mukana. Lue lisää siitä, miten käytämme kerättyjä varoja täältä.

Kuukausilahjoittamista ja lahjoituksen tekemistä koskevat kysymykset

Miten liityn kuukausilahjoittajaksi?

Hienoa, että kuukausittainen tukeminen kiinnostaa! Lue lisää ja liity mukaan Kuukausilahjoitus-sivun kautta.

Voit lahjoittaa kuukausittain myös tekemällä toistuvan tilisiirtomaksun verkkopankissasi Animalian lahjoitustilille:
FI24 1011 3000 260629 (BIC: NDEAFIHH).

Miten aktivoin e-laskun tai kuukausittaisen suoraveloituksen? 


1. Kirjaudu verkkopankkiisi. 
2. Tee uusi e-laskusopimus tai tilaa e-lasku (nimi vaihtelee pankeittain). 
3. Valitse laskuttajaksi Animalia ja laskun aiheeksi kuukausilahjoitus.  
4. Täytä e-laskusopimuksen tiedot. Tarvitset siihen henkilökohtaisen asiakasnumerosi. Löydät sen lähettämältämme tilisiirtolomakkeelta tai sähköpostitse lähettämästämme ohjeesta. Jotkut pankit vaativat S-kirjaimen asiakasnumeron eteen.
5. Valitse kuukausilahjoituksellesi automaattinen veloitus. 
6. Vahvista sopimus tarvittaessa pankin pyytämää avaintunnusta vastaavalla turvaluvulla. 

Toimittuasi yllä olevien ohjeiden mukaisesti on kuukausilahjoittaminen vaivatonta eikä vaadi sinulta jatkossa erillisiä toimenpiteitä.  

Mikäli asiakasnumero on hukassa, ota meihin yhteyttä tältä sivulta löytyvällä yhteydenottolomakkeella, sähköpostitse animalia@animalia.fi tai soita p. 09 720 6590 (ma-to klo 10–15).
Jos pankkiyhteytesi on muuttunut, ota yhteyttä meihin, niin katsotaan yhdessä helpoin tapa siirtää lahjoitussopimus uudelle tilille. 

Mitä eroa kuukausilahjoittajalla ja jäsenellä on?

Kuukausilahjoittajana tuet työtämme eläinten oikeuksien edistämiseksi kuukausittain sinulle sopivalla summalla.  
 
Jäsenenä maksat vuosittaista jäsenmaksua. Jäsenet johtavat järjestöä ja voivat osallistua päätöksentekoon Animalian vuosikokouksissa. Jäsenet valitsevat vuosittain joukostaan edustajat Animalian hallitukseen, joka päättää toimintamme suuret linjat.  

Halutessasi voit liittyä niin jäseneksi kuin kuukausilahjoittajaksikin. Eläinten puolesta tehtävässä työssä kaikki tuki on korvaamatonta.

Miten muutan kuukausittaisen lahjoitukseni summaa?

Voit milloin tahansa korottaa tai pienentää kuukausittaisen lahjoituksesi summaa ottamalla meihin yhteyttä. Saat meihin yhteyden jättämällä yhteydenottopyynnön tältä sivulta löytyvällä lomakkeella, soittamalla Animalian tukijapalveluun p. 09 720 6590 (ma-to klo 10–15) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen animalia@animalia.fi.

Olen tehnyt vahingossa lahjoituksen. Voiko lahjoituksen palauttaa?

Lahjoittaminen on aina vapaaehtoista. Ole meihin yhteydessä, niin palautamme vahingossa tehdyn kerta- tai kuukausilahjoituksen. 

En halua enää jatkaa kuukausilahjoittajana. Pitääkö minun silti maksaa viimeisin minulle lähetetty kuukausilahjoituslasku tai e-lasku?

Ei tarvitse. Lahjoittaminen on aina vapaaehtoista ja siksi arvokas valinta eläinten puolesta. Jos haluat lopettaa kuukausilahjoittamisen, ota meihin yhteyttä.
 
Mikäli sinulla on kysyttävää kuukausilahjoittamisesta, haluat tehdä korottaa tai pienentää kuukausittaista lahjoitussummaasi tai lopettaa kuukausilahjoittamisen kokonaan, ota yhteyttä: 

  • Animalian tukijapalveluun p. 09 720 6590 (ma-to klo 10–15).
  • tai lähetä sähköpostia osoitteeseen animalia@animalia.fi
  • tai jätä yhteydenottopyyntö tällä sivulla olevalla lomakkeella.

Voit maksaa kuukausilahjoituksen myös myöhemmin kuin laskun eräpäivänä. Ilmoitathan meille, mikäli toivot pysyvämpiä muutoksia kuukausilahjoituksen veloituspäivään.

Jäsenasioita koskevat kysymykset

Miten liityn jäseneksi?

Liity mukaan verkossa täyttämällä tämä lomake.  

1.1.2024 alkaen Animalian vuosijäsenyys 37 €, alennettu jäsenmaksu 25 € ja ainaisjäsenyys 740 €.
 
Lähetämme sinulle laskun kotiisi lomakkeen täyttämisen jälkeen. Saat lomakkeen täytön jälkeen vahvistuksen ja lisätietoja sähköpostiisi.  
 
Jos et voi käyttää verkkolomaketta, voit liittyä jäseneksi myös soittamalla tukijapalveluumme p. 09 720 6590 (ma-to klo 10–15).

Olen saanut jäsenmaksulaskun summalla 37 €. Haluan tänä vuonna maksaa tukijäsenyyden alennettuun hintaan 25 €. Miten toimin? 

Lähetämme jäsenmaksulaskun sinulle niiden tietojen perusteella, jotka olet antanut jäseneksi liittyessäsi ellet ole ilmoittanut muutoksesta erikseen meille. Jos siis olet liittynyt jäseneksi täydellä jäsenmaksulla, mutta maksanut edellisenä vuonna alennetun jäsenmaksun, olet saanut tämän vuoden laskun liittymisesi perusteella täydellä jäsenmaksulla. Voit milloin tahansa vaihtaa jäsenmaksuluokkaasi täydestä alennettuun hintaan ja toisin päin.

Voinko maksaa jäsenmaksun ilman viitenumeroa?

Toivomme, että kaikki jäsenmaksut maksetaan lähettämällämme henkilökohtaisella ja vuosittaisella viitenumerolla. Viitenumero kohdistaa maksun oikealle ihmiselle. Pelkkä nimitieto ei riitä, sillä jäseninä on useita samannimisiä henkilöitä.

Voinko maksaa useamman vuoden jäsenmaksut kerralla?

Vuosittaista tukijäsenmaksua ei voi valitettavasti maksaa etukäteen. Käytäthän maksaessasi aina henkilökohtaista ja uusinta saamaasi viitenumeroa, niin maksu kohdistuu oikein.

Tarjoamme myös ainaisjäsenyysvaihtoehtoa. Silloin maksat vain kertamaksun 740 €, joka on kahdenkymmenen vuoden täysihintaisia jäsenmaksuja vastaava summa.

Ehdin jo maksaa jäsenmaksuni ilman viitenumeroa. Onko jäsenyyteni kunnossa?

Ota yhteyttä, niin katsotaan asia kuntoon! Jos otat yhteyttä sähköpostitse, liitä viestiisi kopio maksun kuitista tai muusta tositteesta, josta käyvät ilmi maksun tiedot.

En pysty maksamaan jäsenmaksulaskua eräpäivään mennessä. Jos maksan jäsenmaksulaskun myöhässä, katkeaako jäsenyyteni?

Ei katkea. Päätämme jäsenyyden vasta, kun kahden perättäisen vuoden jäsenmaksut ovat maksamatta. Tarjoamme joustavasti maksuaikaa jäsenmaksulle, jos sitä tarvitset. Ota yhteyttä ja katsotaan asia kuntoon!

Miksi laskuni meni OmaPostiin?

Otettuasi OmaPosti-palvelun käyttöön Posti pystyy jakamaan sinulle osoitettuja kirjeitä ja laskuja OmaPostiin sähköisessä muodossa. OmaPosti on siis sähköinen vaihtoehto perinteiselle postilaatikollesi.

Voit itse päättää miltä lähettäjiltä otat kirjeitä vastaan vain sähköisessä muodossa OmaPostin asetuksista kohdasta “Lähettäjävalinnat”. Valinnalla vaikutat siihen, saatko kirjeitä pelkästään sähköisenä.

Jos saat laskun, josta on lähetetty sekä paperinen että sähköinen versio, on hyvä tietää, että sähköinen kirje on OmaPostissasi aiemmin kuin vastaava paperinen kirje postilaatikossasi. Huomioithan tämän, etkä maksa samaa laskua kahdesti: ensin sähköisenä ja sitten paperisena. Lisätietoja Postin sivuilla.

Saanko Animalian jäsenkortin?

Olemme luopuneet jäsenkorttien painattamisesta ja postittamisesta. Tarjoamme tukijoillemme silloin tällöin etuja, joista saat parhaiten tiedon sähköisen tukijakirjeemme kautta.

Voinko suositella jäsenyyttä ystävälle?

llman muuta! Mitä enemmän meitä on, sitä paremmin voimme vaikuttaa. Suosittele jäsenyyttä ystävällesi ja lähetä hänelle oheinen liittymislomake: https://avoine.formstack.com/forms/animalia

En halua enää olla Animalian jäsen, vaan haluan erota. Pitääkö minun silti maksaa jo minulle lähetetty jäsenmaksulasku? 

Ei tarvitse. Jäsenyys on aina vapaaehtoista, siksi jokainen jäsenyys on arvokas tuen osoitus eläimille. Jos haluat päättää jäsenyytesi, ota meihin yhteyttä. Emme myöskään koskaan laita mitään laskuja perintään; jäsenyys on vapaaehtoinen tuen osoitus. 
 
Voit erota Animalian jäsenyydestä milloin tahansa. Jäsenmaksun maksamatta jättäminen ei automaattisesti lopeta jäsenyyttäsi heti, vaan vasta, kun kahden perättäisen vuoden jäsenmaksut ovat maksamatta.  
 
Mikäli sinulla on kysyttävää jäsenyydestäsi, haluat tehdä siihen muutoksia tai erota jäsenyydestä, ota yhteyttä: 

  • Animalian tukijapalveluun p. 09 720 6590 (ma-to klo 10–15).
  • tai lähetä sähköpostia osoitteeseen animalia@animalia.fi
  • tai jätä yhteydenottopyyntö tällä sivulla olevalla lomakkeella.

Voit maksaa jäsenmaksun myös halutessasi myöhemmin kuin laskun eräpäivänä. Ilmoitathan tästäkin jäsenrekisteriimme yllä olevilla yhteystiedoilla, niin emme lähetä tarpeettomia muistutusviestejä.

Tutustu myös: